Predmeti 1. godine
Osjećaji u duhovnom životu
Nositelj predmeta: | Boris Vidović |
ECTS bodova: | 2 |
Kôd: | PŽH2 |
Predavanja: | 6 sati |
Predmet Osjećaji u duhovnom životu upoznat će studente sa zakonitostima emocionalnog doživljavanja kao jednoj od temeljnih komponenti ljudskog života, te na koji načinin osjećaji utječu na čovjekovo doživljavanje, ponašanje, odnose s drugima i odnos sa samim sobom. U svjetlu kršćanskog poziva na svetost, posebno će se obratiti pozornost na ulogu osjećaja u duhovnom životu, te na koji način osjećaji utječu na doživljavanje odnosa s Bogom. Time će se studenti osposobiti za razumijevanje vlastitih osjećaja, kako bi ih mogli slobodno živjeti u duhu svoga poziva. Nastava će se izvoditi putem predavanja a ispit će biti usmeni, na temelju pročitane literature.
- Ketih Oatley, Jennifer M. Jenkins, Razumijevanje emocija, Jastrebarsko, 2007
- Benedict J. Groeschel, Izlazak iz tame, Split, 2005
- Marshall B. Rosenberg, Nenasilna komunikacija, Osijek, 2006
- Zoran Milivojević, Emocije, Zagreb, 2010.
Ljudska zrelost u posvećenom životu
Nositelj predmeta: | Mijo Nikić |
ECTS bodova: | 3 |
Kôd: | PŽH1 |
Predavanja: | 8 sati |
Kolegij će pokriti temeljne predispozicije ljudskog razvoja ka zrelosti s psihološkog stajališta, polazeći od nekih koncepata kao što su samopoimanje, samopoštovanje, motivacija, kognitivni i emocionalni razvoj te razvoj sposobnosti i talenata, itd. Nakon toga, slijedi elaboracija ciljeva ljudske zrelosti za posvećene osobe, u analizi suvremene kulture i redovničkih zajednica. Razmatrati će se poteškoće ljudske zrelosti u suvremenim redovničkim zajednicama, te četiri tipa psiholoških poteškoća, zbog kojih mladi redovnici i redovnice napuštaju svoje zajednice. Ovaj kolegij će ukazati na prednosti i poteškoće posvećenog života u postizanju zrelosti. Nastava se provodi putem predavanja, a ispit je usmeni, uz obvezno pročitanu sljedeću literaturu.
- Jurišić, P. (1995). Kršćanski odgoj i ljudska zrelost, Crkva u svijetu, 3, 285-295.
- Fuček, I.(1991). Ljudska, kršćanska i svećenička zrelost, Obnovljeni život, 46, 60-69.
- Budak T. Evolucija emotivne zrelosti: www.tomislavbudak.com/hr/temeljni/evolucija-emotivne-z; Arbuckle, G. (2000). Strategies for growth in religious life. Alba- House – New York.
- Bartruff, B. (2000). Become the person, you are meant to be. Pauline Publsihers, India
- Cozzens D. (2000). The changing face of the Pristhood, Liturgical Press, Collgville, Minnesota.
- Unione Superiori Generali –USG (2006). Promoting perseverance in the Consecrated life. LITOS, Roma
Aktualni izazovi za redovništvo
Nositelj predmeta: | Vinko Mamić |
ECTS bodova: | 2 |
Kôd: | PŽPP5 |
Predavanja: | 6 sati |
Liturgija i posvećeni život
Nositelj predmeta: | Domagoj Volarević |
ECTS bodova: | 3 |
Kôd: | PŽPP3 |
Predavanja: | 8 sati |
Poziv na svetost u Svetom pismu
Nositelj predmeta: | Vinko Mamić |
ECTS bodova: | 3,5 |
Kôd: | PŽB1 |
Predavanja: | 10 sati |
Redovništvo u postmoderni
Nositelj predmeta: | Ivan Koprek |
ECTS bodova: | 3 |
Kôd: | PŽP3 |
Predavanja: | 8 sati |
Očito je da je u širem smislu “postmoderna” novi stil razmišljanja, koji se najočitije pokazuje kroz krizu duhovnosti, posebno prepoznatljivu u relativiziranom shvaćanju istine i morala. “Postmoderna” zagovara prolaznost, nepostojanost i naročito poželjnost… Razonoda je iznad dužnosti, a sloboda iznad solidarnosti… Kolegij nudi odgovore na izazove postmoderne za redovništvo, te tumači: kako bi trebalo shvaćati redovničke zavjete? Predviđen je kao predavanja (powerpoint-prezentacije) uz aktivnu raspavu. Ispit: pismeni i/ili usmeni.
Evanđeoski savjeti u Svetom pismu
Nositelj predmeta: | Domagoj Runje |
ECTS bodova: | 3 |
Kôd: | PŽB2 |
Predavanja: | 8 sati |
Predmet okvirno obrađuje svetopisamske tekstove, a napose tekstove evanđeljâ koji se odnose na evanđeoske savjete. U užem smislu, predstavljaju se dometi egzegetskih istraživanja u Mt 19,12; Mt 19,21 i Mt 20,26 u njihovu kontekstu i u odnosu s paralelnim mjestima u ostalim evanđeljima. Također se tumače starozavjetni i ostali novozavjetni tekstovi koji predstavljaju podlogu i kasnije tumačenje ovih savjeta. Dobiva se kompetencija stručnog znanja iz biblijske teologije evanđeoskih savjeta. Nastava se provodi putem predavanja i upoznavanja s literaturom, a ispit je usmeni
- Joachim Gnilka, Teologija Novoga zavjeta, Zagreb, 1999.
- Marijan Vugdelija, Čovjek i njegovo dostojanstvo u svjetlu Biblije i kršćanske teologije, Split, 2000.
- Mato Zovkić, Isus u Evanđelju po Luki, Sarajevo, 2002.
Posvećeni život u istočnim crkvama
Nositelj predmeta: | Jure Zečević |
ECTS bodova: | 2 |
Kôd: | PŽP4 |
Predavanja: | 6 sati |
Duhovnost psalama
Nositelj predmeta: | Dario Tokić |
ECTS bodova: | 3 |
Kôd: | |
Predavanja: | 8 sati |
Teologija životnih staleža prema Von Balthasaru
Nositelj predmeta: | Ivica Raguž |
ECTS bodova: | 2 |
Kôd: | PŽT5 |
Predavanja: | 6 sati |
Predmet se bavi teologijom životnih staleža prema Hansu Ursu von Balthasaru. Radi se o Balthasarovu razumijevanju laičkoga, redovničkoga i svećeničkoga stalaža, njihovoj posebnosti, razlikovanju te ulozi za život Crkve i u svijetu. Biti će govora i o drugim temama: kršćansko shvaćanje žene, uloga celibata itd.
- Hans Urs von Balthasar, Za Boga pripravan život, Zagreb, 2010.
- Hans Urs von Balthasar, Pojašnjenja, Zagreb, 2005.
- Hans Urs von Balthasar, Nova pojašnjenja, Zagreb, 2005.
- Ivica Raguž (prir.), Za tragovima Božjim. Teološka traganja Karla Rahnera i Hansa Ursa von Balthasara, Zagreb, 2007.
Povijest posvećenog života
Nositelj predmeta: | Slavko Slišković |
ECTS bodova: | 3,5 |
Kôd: | PŽP2 |
Predavanja: | 6 sati |
Monaštvo u otačkom razdoblju
Nositelj predmeta: | Dominik Magdalenić |
ECTS bodova: | 2 |
Kôd: | PŽP1 |
Predavanja: | 6 sati |
Umijeće komuniciranja
Nositelj predmeta: | |
ECTS bodova: | 3 |
Kôd: | PŽPP4 |
Predavanja: | 8 sati |
Cilj predmeta je stjecanje kompetencija u temeljnim komunikacijskim vještinama, značajnima za kvalitetno komuniciranje u nizu socijalnih situacija – općenitih ili usmjerenih na određenu situaciju.
Sadržaj: Oblici komuniciranja. Uspostavljanje kvalitetnog komunikacijskog odnosa. Aktivno slušanje. Komunikacijske prepreke. Postavljanje cilja i strategija djelovanja. Diltsova shema funkcioniranja. Hijerarhija vrijednosti. Meta model – lingvistički pristup u razumijevanju poruke. Timski rad. Rješavanje konflikta. Nastava će se odvijati na sljedeći način: teorijski prikaz određenog sadržaja i demonstracija određenih vještina. Ispit je usmeni.
- polaznici će dobiti handout sadržaja predavanja, koji je osnovni okvir za učenje i ispit.
- Dodatna literatura će biti dogovorena na predavanju.
- Nema klasičnog udžbenika koji bih preporučila, većina je namijenjena ciljanoj populaciji (npr. menadžeri i sl.).